}
Блог настаўніка беларускай мовы і літаратуры Аксаны Уладзіміраўны Карповіч

У краіне роднага слова

ПРАЕКТ "У СВЕЦЕ ФРАЗЕАЛАГІЗМАЎ"



  Стартавая  прэзентацыя
  Інфармацыйны буклет   
  Візітная картка праекта
  Вынік работы групы "Тэарэтыкі"
  Вынік работы групы "Даследчыкі"
  Вынік работы групы "Аналітыкі"
                                 Вынік работы групы "Мастакі"

=============================================
Дарагія пяцікласнікі! Запрашаю вас прыняць удзел у стварэнні праекта па тэме 
"У СВЕЦЕ ФРАЗЕАЛАГІЗМАЎ"
Навучальны праект па беларускай мове "У свеце фразеалагізмаў" спрыяе ўзбагачэнню слоўнікавага запасу  навучэнцаў фразеалагічнымі зваротамі. 
Фразеалогія - цікавы і самабытны пласт беларускай  лексікі. Вывучэнне, а затым і выкарыстанне ў маўленні фразеалагізмаў дапамагае зрабіць мову выразнай, вобразнай і эмацыянальнай. Праект пазнаёміць навучэнцаў з фразеалагічнымі зваротамі, дзякуючы якім гаворка школьнікаў стане больш выразнай, вобразнай, цікавай, яркай. Навучэнцы павысяць узровень сваіх ведаў, пранікнуцца ў таямніцы гісторыі і паходжання слоў, навучацца  самастойна працаваць з у камандзе, знаходзіць  і перапрацоўваць  інфармацыю.

Асноўнае пытанне:
- Ці заўсёды мы разумеем тое, аб чым гаворым?
Праблемныя пытанні:
   - Ці патрэбны фразеалагізмы ў нашай мове?
  - Адкуль бяруцца фразеалагізмы?
   - Ці можна класіфікаваць фразеалагізмы?
Вучэбныя пытанні:
- Што такое фразеалагізмы?
- Што мы ведаем аб гісторыі ўзнікнення фразеалагізмаў?
- Як можна класіфікаваць фразеалагізмы?
- Ці можна ілюстраваць фразеалагізмы?
- Ці можна да беларускіх фразеалагізмаў падабраць адпаведнікі з рускай мовы?

Будзем працаваць ў групах. Кожная група будзе выконваць заданне. Пры ацэнцы вынікаў работы будзе ўлічвацца змест матэрыялу, сабранага групай, зладжаная работа групы і творчае прадстаўленне вынікаў работы. 
Група" Тэарэтыкі"
Знайсці адказы на наступныя пытанні.Аформіць паведамленне ў выглядзе прэзентацыі.
 1. Што такое фразеалагізмы?
 2. Калі і дзе ўзнікла гэтае слова?
 3. Чым фразеалагізмы адрозніваюцца ад слоў ( прывесці прыклады)?
 4. Што можа называць фразеалагізм?( прыклады)
 5. У якіх стылях часцей выкарыстоўваюцца фразеалагізмы?
ПАДКАЗКА! Інфармацыю можна знайсці ў вашым падручніку па беларускай мове і ў інтэрнэце.

Група " Даследчыкі"
 Інфармацыю прадставіць у выглядзе прэзентацыі. 
Знайсці ілюстрацыі і растлумачыць паходжанне ( не значэннне, а менавіта паходжанне) фразеалагізмаў.
1. Фразеалагізмы, створаныя на аснове легендаў "боскага паходжання":
Вааламава асліца,  пуцяводная зорка, соль зямлі, блудны сын. 
2. Фразеалагізмы, створаныя на аснове легендаў:
Двухаблічны Янус, на шчыце, Аўгіевы канюшні,  Заблоцкі на мыле.
3. Фразеалагізмы, створаныя на аснове паданняў:
Брат-сястрыца. Дамоклаў меч. 
4. Фразеалагізмы, створаныя на аснове павер'яў:
Лебядзіная песня, кракадзілавы слёзы, у сарочцы  нарадзіўся, устаць з левай нагі. 
ПАДКАЗКА!
Інфармацыю можна знайсці ў інтэрнэце. Магчыма, вам дапамогуць наступныя спасылкі.




Група "Аналітыкі".
1. Прааналізаваць артыкул А.В.Рагаўцова
 " Назоўнікавыя зоакампаненты ў фразеалагізмах сучаснай беларускай літаратурнай мовы".
Падрыхтаваць творчае паведамленне " Зоакампаненты ў фразеалагізмах сучаснай беларускай мовы"
2. Стварыць слоўнік " Фразеалагізмы, іх значэнне і рускія эквіваленты" ( запісаць беларускія фразеалагізмы, даць іх тлумачэнне, знайсці і запісаць беларускія адпаведнікі)

Група "Мастакі"
Знайсці ў інтэрнэце ці намаляваць самім малюнкі да любых фразеалагізмаў. Падрыхтаваць ілюстраваную гульню "Адгадай" .
ПАДКАЗКА! Спадзяюся гэтая спасылка дапаможа . 


Крытэрыі ацэнкі 

Група __________

Прозвішча, імя вучня
Сама-
ацэнка
Ацэнка групы
Ацэнка настаўніка
Выніковы бал за праект
Адзнака за работу на ўроку
Выніковая адзнака









































Група “ТЭАРЭТЫКІ” 
Адказ на прапанаваныя пытанні- 10б
Наяўнасць прыкладаў- 10б
Адсутнасць памылак – 10б
Стварэнне  прэзентацыі- 10б
Прадстаўленне матэрыялу- 10б
Самастойнасць у падрыхтоўцы задання- 10б
60б- 10б
50б- 9б
49-45-8б
44-40б-7б
39-30б- 6б
29-20б-5б
19-10б-4б

Група “Даследчыкі
Знаходжанне інфармацыі пра прапанаваныя фразеалагізмы – 10б.
Наяўнасць ілюстрацый- 10б.
Адсутнасць памылак- 20б.
Стварэнне  прэзентацыі- 10б
Творчая абарона матэрыялу- 10б
Самастойнасць у падрыхтоўцы задання- 10б

70б-10б
60б- 9б
50-46б- 8б
45-40б-7б
39-30б- 6б
29-20б- 5б
19-10б- 4б

 Поспехаў і творчай працы!

Комментариев нет: